Storsjöcupen 2022.

Efter sena återbud fick jag ett erbjudande av Roslagen Sols tränare Åke att hänga med till Östersund och spela Storsjöcupen! JA tack blev svaret och resdagen var tisdag 5 juli. Många timmar i buss senare var vi äntligen framme på Tavelbäcsksskolan där vi skulle bo under veckan. Vi kom med ett med ett nio-spelare-starkt lag och tränartrion Åke, Somme och Nicklas. Med buss och gångvstånd både till fotbollsplanen och Ica var det smidigt för både lirarna och ledarna. Frukost, lunch och middag åt vi i matsalen. Vi sov lagvis i klassrum och våra närmsta grannar var motståndarna från Gävle Sätra! Vi hade hamnat i en grupp med Djurgården, Sätra och Östersund. Första speldagen var onsdag och vi skulle möta Djurgården från Stockholm. Eftersom matchen var kl 18:00 så hann vi med ett träningspass på förmiddagen! När matchen väl drog igång var det otroligt kul att spela och vi vann med 9-6 efter en målfylld och sevärd fajt! Det var publik på matcherna och en härlig stämning på det stora sportfältet. Mellan matcherna för vi hade ganska mycket fritid umgicks vi med lagkompisarna, ledarna eller spelarna från dom andra lagen eller bara chillade i klassrumet. En dag åkte Åke, Nicklas, jag, Lasse och Wille in til stan och fikade! Väldigt mysigt. Sätra-gänget hade Kub-turnering så vi hittade på saker utöver fotbollen! På torsdag tog vi oss an Sätra. En otroligt jämn match som vi lyckades vinna med 2-0. Tim bjöd på ett snyggt mål sen råkade Sätras målvakt Chris göra ett självmål, men sånt kan hända ibland! Jag fick spela högermittfältare och det är en position jag trivs på och kan utnyttja min löpkapacitet. Det såldes diverse prylar där vid sportfältet som till exempel fotbollströjor, bolar, benskydd, luvtröjor, läsk, godis och lite allt möjligt. Jag köpte en cool landslagströja med tryck (Lina på ryggen) och Storsjöcupen 50 på framsidan och ett armband. Kvällarna var lite tuffa och det blev inte måmga timmars sömn om nätterna för vissa snarkade högt! Fredag och sista gruppspelsmatchen nu mot hemmalaget Östersund. Jag fick äran att vara lagkapten då så det var stort! Vi vann med hela 11-0 och Emra fixade ett eget fyrverkeri med 4 mål, övriga målskyttar blev: Wille (3), Jimmy, Lasse, Kristian (2) och ett självmål. Alla var grymt duktiga. Jag missade två heta lägen (sköt strax utanför ena stolpen vid båda tillfällena) men spelade fram till Jimmys mål och stressade fram till självmålet! Nu stod det klart att vi vunnit gruppen och skulle möta tvåan i den andra gruppen Hummelviken i semfinalen på lördagen. På kvällen anordnades det disco vid Östersunds teatern nere på stan så vi åkte dit en stund och sen gick vi till bowlinghallen och köpte varsin läsk innan vi åkte bussen tillbaka till skolan! Lördag och sista dagen med gänget. Tidigt morgonmatch kl 9:00! När vi ätit frukost, bytt om och packat ner fotbolsskor, benskydd och vattenflaskan drog vi oss mot bussen och sen sportfältet. Det norska lag hade många unga spelare och vi skulle få en tuff match precis som det ska vara i en semifinal! Men vi vann med 9-1 och målen fixade Emra (3), Wille (2), Tim (2) och hans ena mål var ett klassmål ribba in och Jimmy sen tror jag det blev ett självmål på slutet. Jag hade två skott som målvakten verkligen fick kämpa för att rädda! NU VAR VI I FINAL. Efter den matchen åkte vi tillbaka till skolan, åt lunch, packade ihop dom sista prylarna och återvände sedan till sportfältet igen. I finalmatchen skulle vi få möta GIF Sundsvall, ett lag som toppat och tagit ut dom bästa och några av deras spelare är med i det okända landslaget och spelar i en högre serie typ kanske div 3. Nåja, vi skulle spela, ha kul och hjälpa varandra på planen som vi gjort så bra hela veckan! Vi hängde med glimtvis även i finalen och vi skapade chanser, ett hårt skott av mig som keepern kunde rädda precis, sen hade Kristian en frispark som deras målvakt tippade till hörna och Tim prickade ribban. GIF Sundsvall var effektiva och lite bättre än oss men vi stod upp rejält ändå. Vi föll men "bara" med 6-1. Emra gjorde vårat mål i slutminuterna, ett väldigt nice mål stolpe in! Jag fick åter igen spela på högerkanten, kändes helt okej, vann lite boll, fick några närkamper som jag klarade av hyfsat men också någon frispark med mig. Vi var såklart lite ledsna efter matchen men det gick över sen! Och jag besviken att det inte blev några mål för min del men jag bidrog i alla fall med mycket spring, slit, passningar, några finurliga skott, en assist och sen stressade jag en motståndare till ett självmål. VI VANN ETT SILVER PÅ STORSJÖCUPEN OCH TOG OSS HELA VÄGEN TILL FINALEN. När vi stod där på scenen med våra fina medaljer och pokalen då var det bara glädje och stolthet. TACK alla lagkompisar och ledarna för en toppenvecka i Östersund!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!