En oförglömlig förmiddag på Studenternas!

Fredagen 29/7 var jag inbjuden av Sirius materialare Gert på en träning LIVE med mina förebilder och vädret var dessutom fantastiskt. Innan träningspasset hade spelarna möte så då fick jag en rundtur och kollade på omklädningrummet och ett annat rum där alla matchtröjorna förvarades och dom var många! Sen fick jag hälsa på dom olika tränarna som jobbar inom klubben och de jag kände igen var sportchefen Ola Andersson och Petter Hansson (han har ju spelat flera landskamper). Sen när jag kom in vid själva planen (liksom på insidan av arenan från spelarnas syn) där bänkarna som avbytarna brukar sitta fanns så var det otroligt häftigt! Så kom spelarna in på planen, Rogic, Sugita, Bjarnarsson, Mitov-Nilsson, Karlsson med flera, ja alla mina favoriter! Att få se dom från nära håll hur dom tränar, vad dom övar extra på och liksom se allt från första parkett var en höjdpuknt och ett minne jag alltid kommer bära med mig. Kände mig lite grann som en i gänget! Och tempot det var galet högt, allt gick så snabbt och med en imponerande precision ofta. När bollen kom lite utanför planen typ där jag stod passade jag tillbaka den till Vahio en gång och Karlsson en gång och dom var så schyssta och sa tack. Efter träningen fick jag lite hjälp att få autografer från några av spelarna! Sen pratade jag lite med Bjarnarsson och berättade för honom att vi (pappa och jag) hade åkt till Kalmar och Guldfågeln Arena för att spana in när Sirius spela (matchen spelades tidigare i somras och slutade 1-1) och sen är Leo Messi hans favvo, precis som min, fick veta det när han såg min väska! EN MAGISK DAG PÅ STUDENTERNAS OCH TUSEN TACK GERT SOM FIXADE DETTA.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!