Special Olympics Games Malmö 16-19 juni!

Då var det äntligen dags för sommarens stor grej Special Olympics Games i Malmö. Efter jobbet på torsdagen mötte jag upp brorsan och vi tog sällskap för att hitta rätt till buss 677 mot Rimbo och biljettköp på UL-appen! Färden tog ca en timme och väl framme mötte Roslagens Sols tränare Åke upp mig och därifrån träffade vi Alexandra och Sandra då vi tre skulle sova över hos Sandra på hennes boende Ekeby eftersom vi samlas redan kl 7 dagen därpå. Vi åt middag och tog lite senare en promenad i Rimbo för att sedan försöka sova några timmar. På torsdagen väntade den långa bussresan till Malmö. Otroligt segt men efter många timmar och några stopp längs vägen var vi äntligen framme! Invigningen i Malmö ishall var fantastisk med musik och nice underhållning. The Mamas och Penatoz bjöd på show, så coolt! Det var många olika sporter som utövades och matcher som spelades under dessa dagar. Fotboll, handboll, basket, innebandy, bowling, friidrott, golf, simmning och judo för att nämna några. Vi bodde på Scandic Malmö City och hade bussavstånd till hallen, perfekt. Vi hamnade i den tuffaste serien med Tumbas herrar, Tumbas damlag, Häggunda och Malmö! Vi skulle egentligen spelat i en annan grupp men det var för få lag anmälda där. Fredag och matchday mot först Tumbas herrar med Isak och Ricky som största hot och sen väntade Tumbas damlag. Vi spelade glimtvis bra och kämpade grymt i alla fall. Alexandra ägde och gjorde så fina räddningar! Målen för oss fixade Elias, Filip, Emmy och Emil i match ett och i match två hittade Emil, Lasse, Elin och Anton nätet. Matcherna spelades 2 gånger 15 och tempot var högt. När det blev mål eller någon gjorde en häftig räddning eller utmärkte sig på annat sätt sa speakern spelarens namn! Jag delade rum med Alexandra och Sandra. På kvällen chillade vi bara i rummet och kollade på tv så det var nice. Lördag. Hotellfrukost brukar vara lyxigt och det var den här också. Fanns något för alla typer. Diverse bröd, pålägg, te, kaffe, oboy, juice, ägg, korv eller köttbullar pannkakor med tillbehör som sylt, grädde och nutella sen fanns det melon också. Rätt över vägen från sporthallen låg Malmö FF s hemmplan Eleda Stadion! Kärlekens torg fanns nära också. Vi spelade åter igen mot Tumbas damer och Malmö. Malmös nr 23 var otroligt svårfångad och sköt hårt! Jag lyckades göra ett mål mot Tumba och vi slet jättebra i båda matcherna. Blev även två snygga assist till Emils två mål (tror han gjorde tre mål i den matchen)! Lunchen fick vi i en av friidrottshallarna (färdiglagade matlådor, med bröd och kolsyrat vatten i burk till) men middag åt vi på hotellet på samma ställe som frukosten. Det var intressant att få träffa alla människor från olika sporter, funktionärer och känna gemenskapen. Jag hängde en del med Somme, (han är coach för Roslagens Sols fotbollslag) och han är schysst. Sen kollade vi på Roslagens Sols fotbollsmatch mot Kalmar och det blev vinst! Och i samma veva träffade jag min vän Kalle (han är fotbollstränare för ett av lagen från Skåne) så vi pratade en stund under matchen. På kvällen hade vi film-mys och sen blev det en promenad med basketsspelaren Daniel (från Olympic Göteborg) och simmaren Gustav (från Sundsvall). Söndag. Två matcher stod på schemat mot Malmö och Tumbas damer! Efter en god frukost och när vi packat klart åkte vi bussen till hallen. Vi höll 2-2 efter första halvleken! Och jag markerade nr 23 hårt men schysst såklart och det stressade honom. Malmö drog ifrån med några mål i 2 halvlek men vi visade power hela vägen. Målen för oss fixade: Emmy, Emil, Elias, Jimmy, Elin och jag. Sen gjorde Alexandra flera glittrande räddningar. Dom lagen vi mötte har spelat handboll mycket längre än oss men vi lär oss och gör framsteg varje match och det visade sig denna helg. Sista matchen nu. Mot Tumbas damer. Vi jobbade hårt som vi gjort hela tiden och spelade som ett LAG. Målen gjorde Emil, Elin, Filip, Elias och Emmy om jag kom ihåg rätt. Skyttekung blev Emil, han är du duktig på att hitta nätet och komma i fart och vi alla spelare i Roslagen Sol har verkligen glänst och spelat en ganska sevärd handboll! Filip fyllde 25 och firades kungligt med sång i hallen inför första matchen och han var så glad! Jag är nöjd med min egen insats totalt sätt: två mål, två assist, en block, mycket spring och slit! Ett av mina favoritögonblick var när jag morsade på några av Malmö FF:s spelare, fick några autografer och spanade en stund på deras träning! VI KOM FEMMA och det är trots allt en otroligt fin prestation av oss så jag är väldigt stolt över laget, våra insatser och hur vi kämpar för varandra. Jag är en extrem vinnarskalle och blir ledsen när det inte går vägen men det har blivit något bättre med åren. Vi har haft så trevliga dagar i Malmö med mycket handboll, tuffa matcher, glädje, besvikelse över resultat, en mix av känslor. TACK ALLA LAGKOMPISAR, LEDARE, FUNKTIONÄRER OCH NI SOM GJORDE DETTA MÖJLIGT! Jag har utvecklats som spelare och fick beröm både från tränare och andra som sett matcherna och det vara så tacksamt och roligt att få höra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!