En rolig avslutning med Red Stars!

Då var det dags att avsluta basketsäsongen 2021/2022. Och vi gjorde det på bästa sätt med match mot Uppsala basket f 08-lag i Rosendalshallen! Både Ellinor och Lukas var med och förstärkte vårat redan starka lag. Det bjöds på kamp, många poäng, snygga passningar och glimtvis riktigt bra försvarsspel från båda håll. Jag var väldigt nervös men det släppte sedan och sen var det bara kul att spela! Vi lyckades vända och vinna med uddamålet 34-33 och framförallt fick vi en rejäl genomkörare med högt tempo så det var snabba byten som gällde. Är lite ledsen över att jag inte gjorde några mål, men vågade i alla fall skjuta utifrån två gånger. Visst det var korg ut båda gångerna men nästa gång kanske dom sitter! Men jag bidrog med snabba fötter, en steals, en rejäl bollvinst efter en tuff men schysst närkamp med en motståndare och sen peppade jag på mina kamrater. Så länge vi kämpar och hjälper varandra som ett lag så spelar det ingen roll alls vilka som gör poängen! Efter matchen fick vi fika och det var så mysigt. TACK alla lagkompisar och ledarna för en väldigt trevlig säsong. RED STARS = BRONSMEDALJÖRER!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!