Premiär för park run!

Då var det äntligen dags för park run efter 18 långa månaders uppehåll på grund av Corona-restriktionerna. Och det märktes att många hade längtat för det var hela 35 deltagare denna lite kalla och gråmulna lördag i slutet augusti! I vanlig ordning rusade dom snabbaste löparna iväg först sen kom vi andra. Jag hittade ett bra tempo och låg i rygg på en kille dom första två kilometerna typ sen sprang jag förbi honom. Resten av loppet kändes också ganska lätt och det var en härlig känsla. Sen blev det en liten spurt på slutet med en tjej men hon kom först i mål med någon sekund. Sammanfattningsvis var det ett otroligt roligt lopp! Min tid blev 24 minuter och 30 sekunder och en 17:e plats och det är jag väldigt nöjd över! Tack alla funktionärer som får detta park run att funka och alla andra löpare också såklart. Det kommer bli flera park run-lopp i höst för mig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Medaljregn i Special Olypics World Games i Berlin 2023!

En lärorik innebandydag på IFU!

En kul baskethelg i Skövde!